Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
Lähetetty: 10.05.2013 22:49
Se oli Belgialainen kyltinheiluttaja ja tunnetaan myös nimellä Nicolas M*****
Bruce Springsteen -aiheinen keskustelusivu
https://www.thishardland.fi/
Tuo Wages oli vähän "poikkeus". Soitettiin kyllä kyltin takia, mutta kyseinen kyltti on käsittääkseni ollut monella keikalla tätä ennen ja Bruce tiesi sen olevan täälläkin. Osasivat sitten bändin kanssa treenata tuon soundcheckissä valmiiksi. Monia biisejä otettiin kyllä mukaan settilistan ulkopuolelta kylttien perusteella, joten eiköhän niitä voi silloin spontaaneina pitää?Rover kirjoitti:
Sitä tässä ihmettelen, kun olen lukenut näitä foorumin kirjoituksia, että miksi näitä kylttien heiluttamisen kautta soitettuja biisejä pidetään spontaaneina suorituksina? Esimerkiksi Wages of Sin oli näköjään etukäteen sovittu soitettavaksi. Sehän oli käsinkirjoitetussa settilistassa, joka on netissä nähtävissä. Ihan hienoa sinänsä, että olen ollut kuuntelemassa sen biisin ensimmäistä Brucen live-esitystä. Iso kiitos sille alankomaalaiselle kyltinheiluttajalle (vai oliko se belgialainen), jos se nyt ollenkaan oli hänen ansiotaan.
Ja varmasti tuohon valintaan myös vaikutti pienempi ja intiimimpi areenakin.Judanssi kirjoitti:Tuo Wages oli vähän "poikkeus". Soitettiin kyllä kyltin takia, mutta kyseinen kyltti on käsittääkseni ollut monella keikalla tätä ennen ja Bruce tiesi sen olevan täälläkin. Osasivat sitten bändin kanssa treenata tuon soundcheckissä valmiiksi. Monia biisejä otettiin kyllä mukaan settilistan ulkopuolelta kylttien perusteella, joten eiköhän niitä voi silloin spontaaneina pitää?Rover kirjoitti:
Sitä tässä ihmettelen, kun olen lukenut näitä foorumin kirjoituksia, että miksi näitä kylttien heiluttamisen kautta soitettuja biisejä pidetään spontaaneina suorituksina? Esimerkiksi Wages of Sin oli näköjään etukäteen sovittu soitettavaksi. Sehän oli käsinkirjoitetussa settilistassa, joka on netissä nähtävissä. Ihan hienoa sinänsä, että olen ollut kuuntelemassa sen biisin ensimmäistä Brucen live-esitystä. Iso kiitos sille alankomaalaiselle kyltinheiluttajalle (vai oliko se belgialainen), jos se nyt ollenkaan oli hänen ansiotaan.
Voi elekrep! Jälkiviisaana vinkkinä muillekin tiedoksi - pitemmät kirjoitukset kannattaa kirjoittaa vaikka notepadilla ensin, ja sieltä copy-paste -menetelmällä foorumille.Sandy kirjoitti:Puol tuntia just kirjotin sepustusta ja sit heitti ulos, kun yritin lähettää. Tuli paha mieli, mä lähen nukkuun
OK.Judanssi kirjoitti:Tuo Wages oli vähän "poikkeus". Soitettiin kyllä kyltin takia, mutta kyseinen kyltti on käsittääkseni ollut monella keikalla tätä ennen ja Bruce tiesi sen olevan täälläkin. Osasivat sitten bändin kanssa treenata tuon soundcheckissä valmiiksi. Monia biisejä otettiin kyllä mukaan settilistan ulkopuolelta kylttien perusteella, joten eiköhän niitä voi silloin spontaaneina pitää?
No se ei ole salaisuus, että Waiting on Sunny Dayssa Bruce hakee lähes poikkeuksetta jonkun lapsen laulamaan kertosäettä. Sitä en tiedä, oliko kyseinen poika jotenkin kiinnittänyt Brucen huomion aikaisemmin jossain, mutta jos katsoo minkä verran pitissä oli sopivan ikäisiä lapsia, niin ei se ihan älytöntä arpaonnea vaadi että Pomon kanssa lavalle pääsee. Eli tuossa oli vain hieman varautumista.Rover kirjoitti: Itse näen, että nuo toivebiisit ovat yhtä spontaaneja kuin sen varhaisteini-ikäisen pojan rap-esitys.
Pojalla aivan sattumalta oli hupparin taskussa rap-sanoitus ja ihan sattumalta Bruce valitsi hänet lavalle?
Jokainen uskoo, mihin haluaa.
Tuostakin saanen olla eri mieltä. Käsikirjoitus on, mutta sitä ei noudateta. Orkesteri on soittanut 40 vuotta kimpassa (toki pienin muutoksin), niin kyllä heillä melkoinen repertuaari on hallussa. Jos vielä joskus lähdet Brucen keikalle, niin seuraappas Maxin toimintaa. Ei rumpalin tarvitse seurata solistia niin intensiivisesti, jos kaikki olisi käsikirjoitettua.Itse en usko, että isoissa konserteissa voi olla paljoakaan mahdollisuutta täydellisen vapaisiin valintoihin. Käsikirjoitus pitää olla, jotta homma toimii, on se artisti kuka tahansa. Bruce-konsertti oli yksi parhaimmista, joita olen koskaan nähnyt. Ainakin paras, jonka olen nähnyt tuossa halllissa.
Mun piti alkaa kirjoittaa tähän jotain, mutta en kirjoita. Lähetän vain terkut tälle suomalaiselle pojalle joka söi innoissaan ruisleipää saman hotellin ruokapaikassa missä Bruce majoittui, hänen metsästäessä silmät tulessa bändin nimmareita silloin tiistain keikan jälkeen, ja saaden niitä kai 11-12 kpl, myös Brucelta, ja hänen äidilleen joka oli digannut jo kauan Brucea muttei ollut löytänyt foorumia. Kiitos ja onnea teidän onnenhetkistänne keskiviikon keikalla, ne oli niin yhtä arvokkaita mulle kuin mikään muu!Rover kirjoitti:OK. Itse näen, että nuo toivebiisit ovat yhtä spontaaneja kuin sen varhaisteini-ikäisen pojan rap-esitys. Pojalla aivan sattumalta oli hupparin taskussa rap-sanoitus ja ihan sattumalta Bruce valitsi hänet lavalle? Jokainen uskoo, mihin haluaa.Judanssi kirjoitti:Tuo Wages oli vähän "poikkeus". Soitettiin kyllä kyltin takia, mutta kyseinen kyltti on käsittääkseni ollut monella keikalla tätä ennen ja Bruce tiesi sen olevan täälläkin. Osasivat sitten bändin kanssa treenata tuon soundcheckissä valmiiksi. Monia biisejä otettiin kyllä mukaan settilistan ulkopuolelta kylttien perusteella, joten eiköhän niitä voi silloin spontaaneina pitää?
Itse en usko, että isoissa konserteissa voi olla paljoakaan mahdollisuutta täydellisen vapaisiin valintoihin. Käsikirjoitus pitää olla, jotta homma toimii, on se artisti kuka tahansa. Bruce-konsertti oli yksi parhaimmista, joita olen koskaan nähnyt. Ainakin paras, jonka olen nähnyt tuossa halllissa.