Tässä vielä raportti kotiutumisen jälkeen, Saksanmaalta kun ei löytynyt toimivia langattomia verkkoja Hollannin malliin. Jonotus meni kivuttomasti mukavassa saksan-/hollanninkielisessä seurassa, auringon paahtaessa. Oma numeroni oli 500+, sain sen joskus yhden aikoihin. Muita suomalaisia en nähnyt (screenillä tosin välillä vilkkui Suomi-liput. Fos1-lippulaiset pääsivät ensin sisään, sitten muut. Areenalla stage rush tuli aikaisin, jo kello kuuden jälkeen. Paikan sain kivasti neljännestä rivistä Stevenin puolella, ei siis pöllömmin muutaman tunnin jonotuksella.
Keikan alku oli juurikin niin mahtava kuin edellisistä raporteista voi päätellä - ja joo, Bruce onnistui sanomaan "Mönchengladbach" ilman kakisteluja, oli tosin bändin puolelta pientä virnuilua siinä kohtaa
Jackson Cage ja MLWNLYD saivat yleisön heti mukaan, ja toivekylttikimara käyntiin! Shake, Rattle & Roll oli melkoinen ylläri, ja siinä bändi vähän arpoikin sävellajia ennen kuin päästiin vauhtiin, samoin One Way Streetissä vielä pidempään etsittiin säveltä. Hyvää hupia. Tykkäsin myös Mary's Placesta ja "turn it up" -kohdasta. Seuraaksi en meinannut uskoa korviani, Point Blank! Ja sitten vielä Trapped. Kylmiä väreitä ja mieletön tunnelma. Mun lempibiisit peräkkäin, oioi. Promised Land ja huuliharppu, jes. Hungry Heartissa yhteislaulu meni suorastaan yllättävän hyvin, siihen nähden että ainakaan mun lähellä sanoja ei hirveästi osattu...
Man's Job svengasi, ja oli ihan loistavia ilmeitä Brucelta

Because the Night, hieno Royn piano-osuus alkuun. Candy's Room mahtavaa tykitystä. She's the One oli mulle yksi kohokohdista, tykkäsin todella paljon. Rosalita tuli "väärään" kohtaan, mutta hienohan se oli, yhtä bailausta ja mukaan saatiin vielä The Little Stevens eli kolme keski-ikäistä naista Steven-vermeissä. Radio Nowheressa Jayn ilmaantuminen lavalle oli lupaavaa, ja komiastihan se meni, rokkasi ihan täysillä! Thunder Road oli tosi hieno full band -versiona. Sen lopussa Bruce bongasi mun kylttini, hymyili ja pudisti päätään: sori, ei tänään... Mutta kiva pieni kontakti siinä kohtaa kuitenkin, saa edelleen hymyn huulille.
Encoreissa Rocky Groundissa oli ihana, rauhallinen tunnelma, Michelle loisti. BitUSA:n jytinä sai viimeisetkin istumakatsomot nousemaan. Born to Run oli yhteislaulun juhlaa. DitD:n ja 10th Avenuen välissä Bruce jäi "jumiin" yrittäessään riisua paitaansa ja ilmeisesti Kevin sai kiskoa sen pois herran päältä. Valkoinen t-paita märkänä - voin vahvistaa noin ulkomusiikillisena seikkana, että mies on hoikistunut toukokuun keikoilta

Tenth Avenue oli vauhdikas, ja Rockin' All over the World toimi juuri niin kuin pitääkin, hieno päätösnumero. Vielä olisin toivonut jotain akustista loppuun, mutta hei, ei kaikkea voi saada! Oli niin huippuilta, että tällä mennään siihen mahdolliseen tulevaan kiertueeseen... Toivotaan niille, joilla on vielä keikkoja edessä, vähintään yhtä upeita ellei jopa parempia iltoja!