Kenties samoja mimmejä keille Bruce jutteli pitkään hotellilla tiistai-iltana?rane kirjoitti: Ennen Riveriä Bruce polvistui niiden eturivineitokaisten ääreen jotta kuuli niiden toiveen. Eli oli heille omistettu. Olivat pitisssä ennen kuin nro 1 käveli pittiin. Lienivät jotain sisäpiiriä, kait?
7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
You got me...Pauno kirjoitti:Puhunette siitä Joan Jett look-a-likesta. Väitti haastattelussa olleensa tamperelainen, muttei siltikään puhunut yhtään nääsmäisesti.KaSTown kirjoitti:No sitähän mäkin! Suomalaiset naiset on niin kilttejä, ettei se syöjätär voinut olla suomalainen. Veikkaan kyllä ruotsalaista.Judanssi kirjoitti:Pahus... nyt varmaan paljastuu sekin, että se ekan illan Dancing in the Dark fani olikin amerikkalainen näyttelijätär, joka vihaa Brucea ja diggaa Justin Bieberiä. Sen verran hyvät fyrkat sai, että suostui yhden illan tanssimaan TurussaRover kirjoitti: En todellakaan halua särkeä kenenkään illuusioita, mutta kerron sen minkä itse olen omin silmin nähnyt.
Salaliitto?
Tonight I'll be on that hill 'cause I can't stop
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
Missä todellisuudessa sinä oikein elät? Ota pääsi ulos sieltä The Boss -maailmasta. On sitä elämää muuallakin.KaSTown kirjoitti:Vielä se lisäys, että puhut nyt kahden keikan kokemuksella Rover. Ehkä tässä pitäisi kuulla foorumin veteraaneja, joilla on takana keikkoja 30-60. Ei siis millään pahalla, mutta he varmaan pystyisivät myös kertomaan oman näkemyksensä pidemmän kokemuksen pohjalta.
Se, kuinka monessa Springsteen-konsertissa joku on käynyt, määrittää kirjoittajan mielipiteen painon, kun puhutaan rock-konserteista ja niiden ylöspanosta? Ihanko oikeasti näin ajattelet?
Olen känyt erilaisisssa populaarimusiikin konserteissa 70-luvun lopulta asti. Viime aikoina on ollut vähemmmän aktivista toimintaa. Miten pidempi aika sinun mielestäsi minulla pitäisi olla, jotta voisit ottaa minut vakavasti?
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
OK. Sarkasmitutkani on huono.Judanssi kirjoitti:Olen pahoillani, jos huono huumorini ei auennut. Tosin eipä ole ensimmäinen (eikä viimeinen) kerta kun minua ei ymmärretä.
Se miksi heitin tuon, oli jonkinlainen kannanotto tuohon "Kaiken käsikirjoitukseen". Itselläni on takana vasta 5 showta, ja uskon vahvasti tuohon "illuusioon" keikkojen spontaaniudessa. Toki jotain suunnitelmaa on, mutta melko pitkälle ohjelmaa muodostuu illan kuluessa. Mitään Copperfieldmaisia illuusioita en usko näissä olevan. Kun sama bändi ja sama henkilökunta ruuvaa satoja keikkoja, niin taatusti siinä oppii lukemaa pääjehun eleitä. Ruumiinkieli kertoo paljon ihmisestä ja pienillä merkeillä saadaan isokin armeija liikkumaan. Ja kun aktiivisessa soittokierrossa olevia biisejäkään ei montaa sataa ole, niin kyllä tuo orkesteri ne hallitsee.
Hienoa, että sanoit Copperfield. Itse asiassa olen eri mieltä kanssasi. Copperfield on oikeastaan hyvä analogia.
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
Eikö joku ulkomaalainen ollut ottanut River tatuoinnin ja siksi se soitettiin vielä Keskiviikkona, SPL:ssä oli vissiin juttua.MKN kirjoitti:Olikos muuten keskiviikon The River omistettu jollekin? Muistanko ihan väärin vai oliko se siinä, kun Bruce yritti tavata jotakin (nimeä tai vierasta kieltä)?
Saattoihan tosin olla, että siihen väliin osui vain tuo vuoropuhelu fanien kanssa eikä se liittynyt itse kappaleeseen. Osaisiko joku valaista asiaa vai onko se jo täällä ollutkin esillä?
Yllätyin hieman (positiivisesti) kyseisen kappaleen kahdesta peräkkäisestä esityksestä ja aloin miettimään, oliko keskiviikon vedolle joku erityinen syy.
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
KaSTown kirjoitti:Rover,
Totta kai tuossa showssa on paljon harjoiteltua, pakkohan sen on olla. Tietyt spiikkaukset menevät samalla tyylillä lähes joka ilta, kaikille oli Turussa selvää että Bruce kiertää pitin, Tenthin alussa Bruce seisoo pianon päällä jne. Kyllähän fanitkin tietävät, että Waitin' aikana haetaan joku lapsi (Tukholmassa ei muuten sopivaa lasta löytynyt), Dancingin aikana otetaan lavalla joku nainen (näin jo videossa), Spiritissä Bruce tulee aina aivan fanien läheisyyteen, Born To Runin aikana fanit pääsevät räpläämään kitaraa jne. Ja totta kai pojalla oli sanat taskussa, koska se halusi päästä esiintymään.
Kuitenkin satunnaisuutta löytyy paljon: lasten laulutaito vaihtelee, joskus Brucen eteen vain tulee tyyppi, jonka se haluaa mukaan lavalle, joskus joku kyltti voi aktivoida toiminnan jne. Brucella on paljon faneja, jotka kiertävät jumalattomat määrät keikkoja ja ihmehän se olisi, jos ei oli vuosien mittaan nähnyt sitä Wages Of Sin kylttiä pitissä. Se vain päätti ennen keikkaa antaa nyt juuri sille fanille sen mahdollisuuden. Veikkaanpa, että jos kyseinen fani ei olisi ollut nyt paikalla, biisi olisi jätetty Turussa soittamatta.
Hyvällä artistilla pitää olla samaa kykyä kuin hyvällä DJ:llä: lukea yleisön reaktioita ja toimia niiden mukaan. Tämä on taito, jota kaikilla ei ole. Ja suurin osa artisteista vetää settilistan läpi tasan sellaisena kuin se on harjoiteltu riippumatta siitä, toimiiko se vai ei. Iron Maiden tai Madonna ovat hyviä esimerkkejä tästä. Sitten on Bruce ja Prince, jotka voivat koska tahansa vaihtaa biisiä lennosta, jopa ohjata koko keikan tunnelman hyvinkin erilaiseksi muutamalla tarkalla biisivalinnalla, jotka tapahtuvat keikan aikana. Jos Prince on normaali, keikka on kai n. 2h. Toisaalta jos se itse pitää fiiliksestä ja kaikki menee hyvin, keikka voikin lipsahtaa 3 tuntiseksi.
Tähän vaaditaan laaja tuotanto, lahjakkuutta ja tilannetajua.
100% samaa mieltä, hyvin kiteytetty ajatukset!
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
Jos tämä vastaukseni tulee toiseen kertaan, pyydän anteeksi. Ensimmäinen ymmärtääkseni taisi mennä bittien taivaaseenKaSTown kirjoitti:Rover,
Totta kai tuossa showssa on paljon harjoiteltua, pakkohan sen on olla. Tietyt spiikkaukset menevät samalla tyylillä lähes joka ilta, kaikille oli Turussa selvää että Bruce kiertää pitin, Tenthin alussa Bruce seisoo pianon päällä jne. Kyllähän fanitkin tietävät, että Waitin' aikana haetaan joku lapsi (Tukholmassa ei muuten sopivaa lasta löytynyt), Dancingin aikana otetaan lavalla joku nainen (näin jo videossa), Spiritissä Bruce tulee aina aivan fanien läheisyyteen, Born To Runin aikana fanit pääsevät räpläämään kitaraa jne. Ja totta kai pojalla oli sanat taskussa, koska se halusi päästä esiintymään.
Kuitenkin satunnaisuutta löytyy paljon: lasten laulutaito vaihtelee, joskus Brucen eteen vain tulee tyyppi, jonka se haluaa mukaan lavalle, joskus joku kyltti voi aktivoida toiminnan jne. Brucella on paljon faneja, jotka kiertävät jumalattomat määrät keikkoja ja ihmehän se olisi, jos ei oli vuosien mittaan nähnyt sitä Wages Of Sin kylttiä pitissä. Se vain päätti ennen keikkaa antaa nyt juuri sille fanille sen mahdollisuuden. Veikkaanpa, että jos kyseinen fani ei olisi ollut nyt paikalla, biisi olisi jätetty Turussa soittamatta.
Hyvällä artistilla pitää olla samaa kykyä kuin hyvällä DJ:llä: lukea yleisön reaktioita ja toimia niiden mukaan. Tämä on taito, jota kaikilla ei ole. Ja suurin osa artisteista vetää settilistan läpi tasan sellaisena kuin se on harjoiteltu riippumatta siitä, toimiiko se vai ei. Iron Maiden tai Madonna ovat hyviä esimerkkejä tästä. Sitten on Bruce ja Prince, jotka voivat koska tahansa vaihtaa biisiä lennosta, jopa ohjata koko keikan tunnelman hyvinkin erilaiseksi muutamalla tarkalla biisivalinnalla, jotka tapahtuvat keikan aikana. Jos Prince on normaali, keikka on kai n. 2h. Toisaalta jos se itse pitää fiiliksestä ja kaikki menee hyvin, keikka voikin lipsahtaa 3 tuntiseksi.
Tähän vaaditaan laaja tuotanto, lahjakkuutta ja tilannetajua.

Iso kiitos fiksusta vastauksestasi.
Olen omasta mielestäni todellinen Springsteen-fani. En kuitenkaan ole koskaan ymmärtänyt, että minun pitäisi tietää asioita, joita listaat kahdessa ensimmäisessä kappaleessa. Toteat, että "Kyllähän fanitkin tietävät". Kerron sinulle: en ole koskaan kuullutkaan, että minun Bruce-diggarini, pitäisi tietää mitään noista asioista.
Lopun kirjoituksesi allekirjoitan suurin osin enkä halua siitä väitellä.
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
Ei pidäkään tietää, en tarkoittanut sitä. Tarkoitan sitä, että esim. moni fani tietää Brucen hakevan juuri tietyssä biisissä lasta lavalle laulamaan ja siksi jotkut vanhemmat sijoittautuvat juuri sopivasti Brucen näkyville. He tietävät Bruce rutiinit ja toimivat itsekin niiden mukaan. Vastaavasti on totta, että jos joku suhteellisen yleinen biisi on soittolistalla ja Bruce näkee kyltin, hän menee hakemaan sen fanilta - ihan jo pelkästään ilahduttaakseen fania, joka saa tästä hyvä mielen. Tuo on puhtaasti viihdyttämistä. Eli keikka on monessa mielessä symbioosi, jossa molemmat puolet ruokkivat toisiaan.Rover kirjoitti:Jos tämä vastaukseni tulee toiseen kertaan, pyydän anteeksi. Ensimmäinen ymmärtääkseni taisi mennä bittien taivaaseenKaSTown kirjoitti:Rover,
Totta kai tuossa showssa on paljon harjoiteltua, pakkohan sen on olla. Tietyt spiikkaukset menevät samalla tyylillä lähes joka ilta, kaikille oli Turussa selvää että Bruce kiertää pitin, Tenthin alussa Bruce seisoo pianon päällä jne. Kyllähän fanitkin tietävät, että Waitin' aikana haetaan joku lapsi (Tukholmassa ei muuten sopivaa lasta löytynyt), Dancingin aikana otetaan lavalla joku nainen (näin jo videossa), Spiritissä Bruce tulee aina aivan fanien läheisyyteen, Born To Runin aikana fanit pääsevät räpläämään kitaraa jne. Ja totta kai pojalla oli sanat taskussa, koska se halusi päästä esiintymään.
Kuitenkin satunnaisuutta löytyy paljon: lasten laulutaito vaihtelee, joskus Brucen eteen vain tulee tyyppi, jonka se haluaa mukaan lavalle, joskus joku kyltti voi aktivoida toiminnan jne. Brucella on paljon faneja, jotka kiertävät jumalattomat määrät keikkoja ja ihmehän se olisi, jos ei oli vuosien mittaan nähnyt sitä Wages Of Sin kylttiä pitissä. Se vain päätti ennen keikkaa antaa nyt juuri sille fanille sen mahdollisuuden. Veikkaanpa, että jos kyseinen fani ei olisi ollut nyt paikalla, biisi olisi jätetty Turussa soittamatta.
Iso kiitos fiksusta vastauksestasi.
Olen omasta mielestäni todellinen Springsteen-fani. En kuitenkaan ole koskaan ymmärtänyt, että minun pitäisi tietää asioita, joita listaat kahdessa ensimmäisessä kappaleessa. Toteat, että "Kyllähän fanitkin tietävät". Kerron sinulle: en ole koskaan kuullutkaan, että minun Bruce-diggarini, pitäisi tietää mitään noista asioista.
Lopun kirjoituksesi allekirjoitan suurin osin enkä halua siitä väitellä.
Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki
"Eli keikka on monessa mielessä symbioosi, jossa molemmat puolet ruokkivat toisiaan."
Eli dialogi: Bruce tekee jotakin, fani reagoi siihen jotenkin, mihin taas Bruce ja bändi reagoivat. Jne. Voi hyvänen aika mitä kirjoitan
.
Spontaanius - suunnitelmallisuus -jatkumolla liikutaan kaiketi koko ajan edestakaisin. Spontaanius edellyttää tiettyä määrää suunnitelmallisuutta, tässä(kin) tapauksessa ainakin jo siitä alkaen että keikkapaikaksi valikoitui Turku. Lippu piti ostaa suunnitelmallisesti, tuskin kukaan käveli vahingossa halliin sisään, "kappas, täällä esiintyykin Bruce Springsteen & E Street Band, taidanpa jäädä kattelemaan." Mutta samaan aikaan, suunnitelmallisuuden voimana on tunne - mistä mulle kertoo vaikkapa Drive all night.
Totta kai kyseessä on näytelmä, elämä on. Ja totta kai jokainen kaipaa "aitoa" hetkeä.
Mulle aito hetki on ollut se tunnekokemus, joka näistä keikoista yhä vain jostain syvyyksistä nousee. Smile on my face and in my soul. Irti ei viittis päästää.
THL-meininki, näine jälkimaininkeineenkin, auttaa tässä. Että kiitos.
Eli dialogi: Bruce tekee jotakin, fani reagoi siihen jotenkin, mihin taas Bruce ja bändi reagoivat. Jne. Voi hyvänen aika mitä kirjoitan

Spontaanius - suunnitelmallisuus -jatkumolla liikutaan kaiketi koko ajan edestakaisin. Spontaanius edellyttää tiettyä määrää suunnitelmallisuutta, tässä(kin) tapauksessa ainakin jo siitä alkaen että keikkapaikaksi valikoitui Turku. Lippu piti ostaa suunnitelmallisesti, tuskin kukaan käveli vahingossa halliin sisään, "kappas, täällä esiintyykin Bruce Springsteen & E Street Band, taidanpa jäädä kattelemaan." Mutta samaan aikaan, suunnitelmallisuuden voimana on tunne - mistä mulle kertoo vaikkapa Drive all night.
Totta kai kyseessä on näytelmä, elämä on. Ja totta kai jokainen kaipaa "aitoa" hetkeä.
Mulle aito hetki on ollut se tunnekokemus, joka näistä keikoista yhä vain jostain syvyyksistä nousee. Smile on my face and in my soul. Irti ei viittis päästää.
THL-meininki, näine jälkimaininkeineenkin, auttaa tässä. Että kiitos.
A shovel in the dirt keeps the devil gone